träningsrapport

Konditrainung igår. Jag var inte så himla sugen men jag tänkte att jag skulle försöka så gott jag kunde. Sprang i gympasalen och så, fick först ont i knät men jag tänkte att jag måste prova ett varv till, sen var det också borta, ont i benhinnan, försvann efter två varv och sen fick jag jätteont i fotleden, men efter några varv var det också borta. Då var jag duktig tycker jag och sen kutade jag massor och hoppade och så vidare. Ledaren var en ung kille som såg ut som en finne, och jag skrattade inombords när han skulle ha en sådan liten scen i mitten, precis som brudarna. Jo men visst, bara det att han var en yogafantast samt verkade rätt inne på kickboxning och självförsvar. Så alltså, där står vi i avancerade balettliknande poséer och sparkar, ena benet rakt upp i luften, och sen ska man boxas lite också nu och då. Helt klart imponerad över killen, spänstig, bra koordination, yoga och kickboxning, men det låter ju som en man för mig. Eller så inte, men det var faktiskt ganska kul. FÖRUTOM att vi gjorde de där övningarna igen, herregud överdelen av låret dör ju. Lägg er själva på sidan och vifta med ena benet upp och ned på olika komplicerade sätt i fem minuter. Byt sen till det andra. Det gör så ont, jag har aldrig klarar att göra hela tiden. Men eftersom jag varit på fyra olika pass och de gjort den "övningen" på alla passen så lär jag ju bli skitbra på det. Haha när jag kommer hem kan jag slå alla i benviftning, blir säkert användbart i pisten också. Sen finns det ju hatövning nummer två, dvs allt som har med armar att göra. Vi gör nämligen grejer i stil med att stå med armarna rakt ut och vifta, bolla och skoja lite - för länge, säkert tio min. Inte en aning egentligen men längre än vad jag pallar..

Okej, fattar ni? Jag ska fortsätta gå på de här passen fastän det enda jag kan är att jogga runt samt göra sit ups. Inte en enda armhävning och inga benviftningar men sen ni, om ett halvår efter tre-fyra sådana här pass i veckan, då kommer jag vara en ny människa. Mitt liv kommer bestå av benviftningar och armhävningar, åh, jag längtar dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0