yes yes

Yes. yes. I morgon ska jag gå på bio, på "så som i himmelen" - Dubbad till tyska. Mein gott. Jag ska gå tillsammans med en tysk kvinna med två barn.  Fyra år har hon bott i sverige. Det ska bli roligt. Bara för det ska jag gå upp och leta rätt på mejlet från café svenska och mejla dem och säga HEJ. också.

Min mamma sa idag att en bra idé är som att hitta en kantarell, hittar man en så finns det flera runtomkring. Ja, hon hade inte kommit på det själv utan läst det i sin kalender, men det är ju lite så faktiskt. för mig är det lite så just nu.
Bra att jag skrivit brev till mormor och morfar, bra att jag ringde Ulrike och bestämde om Bion, bra att jag och pappa ska reta den tyska pappan på ett finurligt sätt.

när jag kommit på en bra grej är det så roligt att komma på en till. Tyvärr är det likadant med tråkiga saker. Det blir lätt så grått och sotigt. Då ska jag försöka komma ihåg alla mina bra saker jag har.



Fenomena du predikar lika brinnande om glädje som om sorg. Lika självklart spricker isen som den frusit till en gång.

Det är nätt och jämt att vi kan älska i betong, och hårt lika hårt som dina änglar sjunger vackert stramar glömskan om min hals.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0