böcker

Måste till följd av mitt bokslukande köpa fler böcker. Den sista av marian keys och sen såg jag att de reade ut lite olika böcker, bland annat av virigina wolf, och även nån svensk författare. 20 euro på böcker kan man väl få lägga? Ja, maja, det låter vettigt, var så god. Bara engelska och tyska böcker, hädanefter ska jag inte köpa några svenska. Har 200 sidor i ”idioten” av fjodor kvar, samt ”damernas detektivbyrå” kvar men sen är det nog. Sen finns också pippi, rasmus på luffen, ronja, madicken och lotta på bråkmakargatan i mitt sovrum (som egentligen är ett av barnens) på onsdag får jag ladda ner nya eBöcker.

 


kan också som kommentar till det hela lägga in tips från min bror.

Lästips:

  • Idioten av Fjodor Dostojevskij – Berättelsen om en man som skalat bort omvärldens krav.
  • Warriors of the heart av Danaan Parry – En, måhända smått amerikansk, guide för att finna den egna meningen med livet.
  • Flatland av Edwin A. Abbott – En matematisk illustration av missförhållanden i samhället och konventionernas tillkortakommanden.
  • Zen och konsten att sköta en motorcykel av Robert Pirsig – En union mellan öst och väst som förmedlar förträfflig läsning.
  • Tärningsspelaren av Luke Rhinehart – Ett gott uppslag som tillåts ta för mycket plats samt populariseras i för hög utsträckning.

som alla redan vet så är jag på ettan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0