café merlin

Vad ska man ha på sig när man ska på sitt första redaktionsmöte?

Ikväll klockan 19:30 på café Merlin på Bergheimerstrasse. I’m in. Tycker det känns sjyst med möte på ett café. Ska nog vara ganska tyst och dricka the, men jag vill ge ett världsvant intryck eller nått annat erfaret. Äh, jag får nog duga precis som jag är. Mina levisjeans är rena och jag misstänker starkt att det är ett smart drag att bara försöka se avslappnad ut.

Mitt stora problem är egentligen att hänga med när alla dessa unga människor snackar tyska. Det var rätt många och det är svårt, ett helt annat ordförråd är det. De kanske tex tycker att det är viktigt att jag är bra på tyska. Nåja, jag är nöjd hur det än går. Det tror jag är en bra ingångspunkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0