Dagens plan

Idag ska jag kanske klippa mig, läsa i min bok (fursten av fjodor och inte macravelli), försöka låna böcker på ebiblioteket, gå ut och ta en lugn promenad i hösten, ända bort till pennylane bridge (nej den heter inte så, den heter typ karlsstor krawtverkbrücke eller nått men utsikten bort mot altstadt och alte brücke är så vacker så jag tyckte den förtjänade ett vackrare namn.) och hur som helst ta det lugnt och se på solnedgången. Jag är så ledig idag. Det var jag inte igår, nej då var jag barnvakt och strök massor med skjortor och kläder. (oj, jag hade varit så flitig, herre gud!). Och igår, då var Looptroop och Timbaktu här i heidelberg och spelade på Karlstor bahnhof. Jag var barnvakt ja. Cissi (en svenska här på utbytesår) hade träffat timbaktu på det star coffee som ligger på hauptstrasse. Bara så där, och han hade bett dom komma på kvällens konsert. Ja det skulle dom ju, för det hade jag tipsat dem om för flera veckor sen. Men jag, jag är barnvakt ja. Jobbar. Seriöst. Surt var det.


Ja, ja, jag hamnade pü nütt hyrdataställe eftersom jag inte orkar chansa och ta med mindator till star coffee. det är sü otroligt demprimerande att sitta med ofungerande internet.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0