daniel lindström

Jag kan fortfarande inte komma över att Daniel Lindström skulle vara Sveriges bästa artist. Här radar jag upp massor med människor som är bättre än honom och jag kan rada upp fler.

Varför blev inte suburban kids with biblical names årets nykomlingar? (www.skwbn.blogspot.com , kul, för de har en blogg istället för hemsida.)Eller Laleh, det hade ju verkligen varit ett passande val.

Varför blev inte vem som helst hellre än daniel lindström årets artist. Sophia och jag diskuterade det där en smula. Det konstiga var att hon drömt om honom i natt, att hon skulle köpa skivor och stod och provlyssnade och hörde en jättebra låt. Det var Daniel Lindström. Är detta något symboliskt? När jag tänker på det så har Daniel gjort en bra låt, men jag har inte en aning om vad den heter. Så, han har max släppt en skiva, han kommer ifrån umeå och är 27 år (jag chansar) och har säkert spelat massor på den svenska musikskolan och jag dömer honom mest för att han var med i idol och att Kischzschti tyckte att hans frisyr var sexig (var det så?) Men va fan, sverige måste väl ha bättre artister än honom?

De här tycker jag är bättre:

 

- The Hives (imponerande bra liveband, alla låtar höjs till nivå jättebra)

- Sahara Hotnights (Lyssna på Drive Dead slow och kolla vad snygga och häftiga de är så fattar ni)

- Lars Winnerbäck (han är en artist, han är det sedan han satt på musikskolan i linköping och försökte lära sig spela gitarr och ville vara en hårdrockare. Han blev en småtjock legend och småbarnspappa.)

- Håkan Hellström (han är en fröjd för öga och öra. Plus hans band ska det naturligtvis vara.)

- Moneybrother + band (när man ser och hör honom spela live känner man verkligen djupt in i sin kropp hur djävla bra han är och hur bra låtar han skriver. Prova.)

- Robyn (för hon är en rättså häftig tjej som faktiskt verkar vara en bra förebild, skriver bra låtar men tänkvärda texter och inte skäms för att ha skitfula kläder på scen.)

 

Anna Ternheim, Kent, Elin Sigvardsson, The Ark, va fan det finns ju hur många som helst som är bättre artister. Daniel Lindström? Sophia var helt övertygad om att det var ett PR-trick, eftersom han enligt henne redan var bortglömd, så han kunde ju behöva lite cred. Kan det verkligen fungera så?


Kommentarer
Postat av: Anna

Jadu...Daniel Lindström blev helt enkelt korad som Sveriges bästa artist eftersom han fick flest röster. Han har många fans i olika åldersgrupper runt om i landet. Och han är inte en sångare som man glömmer bort i första taget.

Daniel har en julturné på g och nästa skiva ska släppas i vår. Då kommer han säkert uppmärksammas mer i media på gott och ont.

2005-11-15 @ 18:37:20
URL: http://www.comingtrue.se
Postat av: maja

Daniel Lindström, många fans? haha ja jag kanske inte längre hänger med i svängarna.. inte nån annan som jag känner heller. jag säger väl lycka till på julturnén då.
jag skulle bara vilja påstå att det finns färgstarkare och bättre personer/personligheter i svenskt musikliv - som man inte heller glömmer bort i första laget. men det är ju min åsikt det..

2005-11-15 @ 20:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0