den röda vargen

Nöjesläsning när huset var stort, mörk och fullt med konstiga ljud. Jag gillar Liza Marklund, inte speciellt för hennes deckintriger men för allt hon väver in i historien. människorna, miljöerna och pikarna. jag har läst alla hennes böcker, utom den senaste "det finns en särskilt plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra." jag har läst alla hennes krönikor på aftonbladet, och nu på expressen. jag vet hur det gått för mia och barnen från gömda, så mycket som censuren tillåter. jag fascineras av hennes sätt att beskriva människoöden och jag tycker att hon är en bra journalist/författare. den röda vargen utspelas i stockholm och luleå. norrland och synen på saker, jämlikhet och desperata människor. den fick dålig kritik har jag för mig, men den är hur som helst en del i historien om annika bengtzon. min första eBok, 400 sidor i några dagar. höll mig sällskap intill småtimmar, tills jag inte vågade läsa längre eller tills jag somnade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0