en plan

min plan för idag är att sitta bort nån timme vid neckar i solen, tillsammans med lars winnerbäck. jag trodde han var borta för mig för en tid just nu, men vissa grejer tog honom tillbaka. jag har laddat om mp3:spelaren och fick in de flesta av hans album. allt, allt, allt är så bra. "kom ihåg mig då", ja, jag kommer ihåg dig nu, jag kommer ihåg er. jag hade sexton nya mejl i måndags efter min internet svacka. sen hade jag inga, inga och åter inga och så några men jag ska försöka komma ihåg er ändå. tack för alla fina mejl, ni kan inte ana hur mycket jag uppskattar alla ord och tankar och hur skönt det är för mig att få skriva tillbaka. det finns inte ord. vidare ska jag leta efter bodilböcker på tyska. tänk att få läsa "nästa som rör mig" på tyska. då skulle jag känna mig bra. jag vill bli bra på tyska. jag vill kunna alla artiklar i nominativ, dativ, acksativ och genitiv. det kan jag redan men jag vill säga dom rätt och jag vill kunna alla prepositioner och jag vill kunna säga smarta bra saker med verben på rätt ställe och uttala orden rätt. dom har en bit av franskan i vissa ord som jag inte riktigt kan med. -tion säger man med fransk uttal. reformation till exempel. job, jazz och jogging med j som i engelska "job". jag uttalar det svensk och fult och får sitta och upprepa samma ord om och om. till och med schweden uttalar jag fel. det där schschsch - weden, blir bara sluddrigt och fel. jag kan inte ens säga sverige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0