feta

 

Under de timmar jag denna eftermiddag ägnat mig åt att ”sörja” sveriges förfall har jag faktist hängt tvätt, dammsugit, sytt och lagat samt lagat mat åt mig själv. Det blev inte flingor, men jag var rätt nära på att ”laga” det åt mig själv. Jag kollade i kylskåpet och något fick mig att ta fram ägg, mjölk, fetaost, oliver och en tomat.

En spansk liten omelett (vad heter det nu då?), med grekisk fetaost, svarta oliver och tomat serverat tillsammans med toast så det blev som amerikansk frukost tillagat i detta tyska kök med mina svenska händer. Det blev jättegott, bland det bästa jag lagat tror jag. Till förrätt åt jag toscakaka med smörkräm och till efterrätt ett torkat fikon. Otroligt bra, jag är stolt. Feberyrar och grejar, tänker och somnar på soffan med idioten bredvid mig. Missy Higgins och soffan är faktiskt inte så himla illa ändå. Det ser ut som en prydnadsgrej eftersom den är 100 år och med en flärdfull design med krumelurer och fina bågar. Den ska snart få räknas till soffa ändå, fastån den inte är mjuk och gosig för jag sover så bra där. Äter frukost så bra där, när brasan är tänd. Läser eBöcker så bra där. Kolla på film, språkas, tänka, ja den kan nog klassificeras som en soffa. Bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0