gudomligt

Lägga till en ny låt i listan över låtar med sådana gudomliga inledningar? Vacker musik som lite försvinner när låten kommer igång. Det är hur som helst härligt att höra dessa låtar för inledningen, vad heter det nu på musikspråk? Jag kommer nog på det..


- Nästa dag – Lisa Ekdahl (hon var nominerad i nordic music awards men där kammade ju daniel och amy hem skiten.)

- Papercut words – Elin Sigvardsson

- Låt nr 8 på White – Missy Higgins (skulle kunna heta Kate eller nått eftersom hon sjunger om en tjej som heter Kate. Själva låten är inte så jättebra med det är inledningen.)

- Elegi – Lars Winnerbäck (hela jag ryser av att höra den här låten ta fart. Det är symboliaskt, yes damm it is. ”Med dig på andra sidan jorden får jag tid till inget alls…”)

Black day – Sophie Zelmani (Ännu en gång denna låt, den är meget bra.)

Sen finns det sådana låtar som jag inte alls hänger med på vilken det är förens ungefär mitt i låten. En sådan låt är ”I surrender” med Saybia. Jag gillade den skarpt en period i våras, men roade mig själv och min omgivning med att inte känna igen den förens refrängen kom.

”Vilken låt är det här? Jaha, det är ju min favoritlåt, aha!”



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0