Jag kunde ha...

det var två saker jag borde ha gjort i våras.
.jag borde ha tackat ja när petter ville hjälpa mig med fysiken. det orkade jag inte, men allt blev bra ändå. det gjorde inget, men han erbjöd sig så snäll och fint och var så sjyst.
.jag borde ha bett britt om hjälp när jag skulle diktera dikten till studenten. det hade blivit bättre då. Att tona ner det på slutet och betona på rätt ställen.

jag lyckades iaf läsa den så gott som utantill. Jag sa fel på ett ställe. Men spelar det nån roll. Jag tog ju studenten då. Men jag hade nog kunnat fråga Britt om hjälp, fast jag vågade inte.
Ja visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?
Varför skulle all vår heta längtan
bindas i det frusna bitterbleka?
Höljet var ju knoppen hela vintern.
Vad är det för nytt, som tär och spränger?
Ja visst gör det ont när knoppar brister,
ont för det som växer
     och det som stänger.

Kommentarer
Postat av: kriix

du skriver fin stil. det är fint. du har fin stilistik.

2005-10-29 @ 21:57:54
Postat av: Helene N

Nä, tror inte att det är dikterna. Tror att dina besökare kommer från Linda Skugges blogg. Hon har länkat till dig ... :-)

2005-10-29 @ 22:12:00
URL: http://www.nordmark.nu/dagbok.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0