kyrkoval

Jag kom att tänka på det jag, i min egen vardag utan supervinster, att jag inte röstade i kyrkovalet. Jag försökte, men jag lyckades inte. Jag kom nämligen in på lunchen, och då gick det omöjligt att rösta. Jag försökte förklara att jag skulle flyga till tyskland nästa dag och var tvungen att resa samma eftermiddag. två timmar senare eller vad det var. Det gick absolut inte, kunde jag komma tillbaka en timme senare. Och jag kunde inte det, jag ville rösta just då, poströsta eller vad det heter. Innan jag tog tåget mot stockholm hann jag fika med Linda, Penny och Ida (som också åkte iväg några dagar senare, israel.) Sen hann jag komma hem för att äta den sista måltiden. Pappa hade gjort fiskbullar, det gick fort och vi hade inte så mycket mer hemma. det gjorde inget för jag hade inte ätit fiskbullar på många år. det smakade inte så illa. jag var spynervös och mamma skjutsade mig till tåget. Vi stod och vinkade genom tågrutan länge, visste aldrig när tåget skulle gå och då gjorde hon tecknet för "djävla kanindjävel", som min bror lärt oss för länge, länge sen. då var jag tvungen att gå till dörren och fråga om hon kom ihåg vad det betydde. Nä, det gjorde hon inte, utan hon sa att det betydde "Jag kommer sakna dig, älskade barn." Sen gick tåget och jag kunde åka och jag grinade massor den dagen och nästa och nu är jag i tyskland utan att ha röstat i kyrkovalet. Jag ville i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0