lite tankar om musik

sophie zelmani är alltid bättre än vad jag tror. black day är till exempel riktigt bra. så har hon en sång som heter mayas song också. roligt.

det finns så många som sophie. det är inte riktigt nån som sticker ut, även om jag lyssnar mer på elin sigvardsson och anna ternheim (nej, vänta, det gör jag ju inte just nu) än sophie zelmani och tori amos. sen kan man lägga till rosie thomas olch missy higgins så får man sex brudar som alla är riktigt bra och olika med inte utstickande olika. jag tycker det är bra, för jag tycker allihopa är bra. summa summarum: massa bra, vacker musik.
idag fick jag några låtar av en gammal kompisar som pysslar lite hemma hos sig själv. det var efter att ha suttit och lyssnat på dem som jag var tvunegn att bryta av med nått annat i samma lugna stil. klarar inte av trummor och stress just nu.
jag är imponerad av att hon har gjort det där själv. det är så roligt att man kan göra det. fixa och dona med sin alldeles egna musik och faktiskt kunna det utan att tro att ett skivbolad måste upptäcka en.

och på onsdag kommer de australienska skivorna. karin lämnade dem till den svenska familjen idag. dom tar dem med på flyget. tusan vad beresta de är då. flyg från australien, kanske mellanlandning i mellanöstern, så en tur genom sverige, stockholm och sen hit till mig. tur för mig de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0