lösa ord

sitter på ett tysk cafe och dricker ekologisk lemonad med smaken "holunder". misslyckas med att fixa med mina eBöcker, som jag laddade ner till en hyrdator och sparade på mp3 spelare. det funkade tydligen inte med all upphosrätt och så. får ladda ner igen, men bara fem böcker på en vecka. jag laddade ner fyra förut, men en ska räcka för mig.
när inget annat erbjuds läser jag astrid lindgren böcker på tyska, går hur bra som helst. läste nyligen ut mio, min mio. länge sedan jag läste den men historien ligger kvar. när jag läste den igen nu, (skriven 1954) så funderar jag seriöst på hur mycket "harry potter böckerna" och "sagan om ringen triologin" är inspirerad av det där. Nåja, klart att det är tankar som alltid finns, om den onda makten, men mellan mio, min mio och harry potter kan man dra raka paralleer och astrid var garanterad först.  intressant det där, men vad kan jag säga. får göra en mer djupsinning analys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0