målsättning

jag vill ha semester resten av mitt liv. jag vill alltid göra det som jag vill. här i tyskland är jag lite dålig på det. jag dricker mest kaffe, hänger på star coffey, snackar med sverige över skype, läser böcker och därimellan mitt jobb som barnvakt. Pluggar gör jag ju med, men jag har inte integrerat mig så jättemycket? Eller, det kanske jag visst har, sedan första dagen här för ungefär fem veckor sen lever jag mitt upp i tyskt familjeliv. jag kan enbart prata tyska här och jag köper allt på tyska så att säga. det som är är väl att jag är lite fast i sverige. det var guld för att använda ett ord.
min målsättning alltså, är att göra det jag vill. därför pluggar jag inte just nu, därför är jag tyskland och prata tyska och tar det lugnt. jag har dock så smått kommit fram till att jag måste börja göra grejer här nere som jag vill. är inte överdrivet sugen på att dricka öl och tequila från Lidl, inte prata tomt med tomma människor (förlåt för att jag dömmande). efter att vi fått internet hem och tyskakursen tagit slut kommer helt plötsligt herr tid komma till mig och säga ' Ta mig. Jag är din.'

. träna
. yoga
. nån kurs, vad som helst, målning, syning
. skriva i den tyska skoltidningen

jag tror att det är ungefär vad jag vill. då kanske jag kan få nån att dricka kaffe tillsammans med och det är ett långsiktigt mål för mig. dricka kaffe på riktigt, som att komma med några kakor och säga, 'hej, har du kaffe, jag har kakor.'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0