mias hemlighet

Mias hemlighet ja, den laddade jag ner igår, och läste ut i natt. Kanske märks det att det nu är ”mia” själv som skriver, jo, men också att berättelsen tunnats ut betydligt. Gömda är en bok för sig, och asyl berättar en gripande historia om hur de överlever i chile. Mias hemlighet berättar hur hon bryter med anders och träffar en ny man på en amerikans chat, men den handlar också om hennes hemlighet, som det inte nämts ett ord om i de tidigare böckerna. Det dilemma hon en gång ställdes inför går inte, det finns inte. Beskrivelsen av hennes minnen och vad hon gick igenom är bra. Återigen, jag tror inte man ens kan föreställa sig dilemmat hon ställdes inför.

Malin yttrade kommentaren att de där böckerna är rätt värdelösa. Det har jag tänkt på och jag kan nog hålla med, det är inge vidare bra böcker, men de berättar om viktiga saker som fungerar dåligt i Sverige. Kvinno- och barnmisshandel, och det berättas på ett rörande och engagerande sätt. På det viset är böckerna bra och viktiga är de nog också. Sen att ”mia” fått en massa royalties så att de kunnat överleva har ju varit bra för henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0