möten

på vägen hem från erasmusträffen som jag blivit bjuden på stötte jag på mannen som antagligen är uteliggare igen. han och jag har pratat med varandra utanför lidl men jag lbev förvånad över att se honom komma kånkande på massa kassar mitt i natten. vi pratade om personalen på lidl och om familjen där jag bodde. tillsammans hjälpte vi en kille från australien att hitta till jugenherbärge (där vi bodde med skolan när vi var här..) han var orolig att han inte skulle komma in eftersom de stänger klockan två (jag vet) men det är lugnt för man kan öppna fönstren innifrån (jag vet). jag började frysa och skulle upp tidigt så jag cyklade hem. uteliggaren gick vidare med sina kassar.

vad kan man göra för en uteliggare? Jag pratade med honom och hade stort utbyte av honom. Det känns inte tillräckligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0