nonsens och filosofi

Jag läste häromdagen en intressant text. Där stod mycket och bland annat stod det att saker är döda om du inte använder dem. Saker du använder och tycker om avger positiv energi och vice versa med oanvända grejer.

Det är nog därför jag känner mig trygg genom att sätta på mig "none of my groupis wanted to dance" t-shirten, eller "grådakvarnar&skit" badgen. Sådana småsaker. De betyder något för mig, de samlar värde och laddar positiv energi. Bortom det finns det massor med saker som jag lämnat och som inte har samma värde för mig.

Det är sådana smågrejer. Jag har aldrig älskat några kläder som mina dieseljeans och min svarta hood. Konstigt då, nej inte alls, de var de kläder jag använde mest av allt förra hösten. De är ett med Lene Marlin, Dido och mig och det var väldigt svart. I utkanten av det där lyssnade jag väldigt mycket på elin sigvardssons första skiva samt på "elegi" av lars winnerbäck. Dock ganska omedvetet och jag blir alltid förvånad när jag upptäcker vad jag relaterar de låtarna med.


"I'm sorry, it's just too late
To get it all back, get back what we had
I'm sorry, it's just not right
We both know it wasn't meant to be like
This at all

Do you wanna know, how I feel about you
Do you wanna know,
Do you wanna know, if I'm able to forget
There are times, I wish we'd never met"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0