ny våning

jag tror nog att jag bar ner hälften av sakerna själv. nu, äntligen, är den nedersta våningen färdigrenoverad. det saknas bara småsaker men vi har burit ner hela köket. spis, diskmaskin, skåp och soffa, det har jag bärit ner. hela servisen och all mat och frusna kycklingar. det nya köket är mycket större, och är ihopbyggt med matsalen. frukost äter jag varje dag i korgstol framför öppen eld. det var så det skulle bli, jaha. ja det är trivsamt. öppen eld är bättre än tv, jag lovar! hemma skulle vi också kunna äta så bra och rofyllt. i våran matsal har pappa fixatg kakelugnen och så finns ju biblitoteket med kakelugn. ja det är sverige det. dom gör sitt bästa här i tyskland för att härmas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0