okej,

men jag skulle faktiskt vilja behöva lite rådgöring. Får för mig att skugge var med i en dröm i natt också, men jag vet ju inte säkert. skit samma.
det är en sak jag har funderat lite på, och idag när jag duschade bort all min feber och sjukdom (?) kom jag på hur jag tycker.
Hela det där köret med att skugge är feminism och att det alltid tas för givet att hon däremed ska vara vänster har jag funderat på. Det känns i dagens samhälle mest logiskt att feminism och västerblocket hör ihop. Samma här i tyskland. Deras nya förbundskansler är kvinna, förbundskanslerin alltså, men det verkar inte vara några feminismer som jublar för det. Hon är ju CDU:are. Tant mossa. Just det, så är det i sverige med. Feminism och kvinnor bland de borgeliga känns mest mossigt. Dom kommer inte med speciellt hippa, nya idéer och så. Dom är ju konservativa, och de kör mycket på det konservativa stuket. Jag har inte en aning om vad skugge egentligen tycker och så, men hon har aldrig kopplats med de där konservativa grejerna, inte för mig. Men det är kanske just det, och hon har sagt det själv. De behöver ansiktslyftning, det vinner de på. Bli mer hemtrevliga, vanliga och vänliga och köra på ett annat plan. jaha, vad var det egentligen jag ville få ut av detta? Det behövs någon som ritar lite sjysta linjer och säger att det måste vara så här också. Hum. För mig själv, och för min egen skull tror jag att jag har förstått. Alltså någon som tar bort mossstämpeln på den borgeliga feminismen. Och en feminism som sträcker sig över alla partigränser vinner vi alla på, heller hur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0