Sjukdomar

klockan elva den nya tiden (tack för det, jag kände mig så lat när jag åt frukost halv elva, men så vred vi tillbaka och klockan blev halv tio.) och jag har massor med besökare från linsa skugges blogg har jag förstått.

vidare på drömtemat så drömde jag ganska mycket i natt, som jag inte kommer ihåg. Det är intressanta drömar för jag resonerar med mig själv. Det enda jag kommer ihåg var att jag skulle berätta om något för min gamla historia/idrottslärare Waernulf men jag sa bara det första, det var nått i stil med.
"Vet du vad?"
"Nej..."
"Bla bla bla bla"

sen kom jag fram till att han aldrig brukar vara intresserad av vad jag har att säga och attjag alltid blir sur på honom för vad han säger och för att han är oengagerad så jag berättade aldrig det sista. Det var inte heller så angeläget att han fick reda på det tror jag. Fast jag vet att jag drömde andra intressanta grejer, men jag kommer inte ihåg. Jag sover så konstigt nu. Jag har feber och det gör ont på ögonlocken, jätteont. Det gjorde det igårkväll med och jag kunde inte somna för att det gjorde så ont, det blev inte rofyllt i mitt huvud fast jag var jättetrött. I morse kunde jag inte gå upp för att jag hade så ont och därav den sena frukosten.

/När man är förkyld här måste man alltid dricka schwedenkreuter. Det är 40% sprit med över 20 olika kryddor i. Till frukost. Snarare jämt.
varfördådå? och varför känner vi inte till det i sverige? Under trettioåriga kriget härjade pesten här i området, men de svenska soldaterna blev inte sjuka eftersom de hade en läkare som gav dem denna dryck. detta ska då vara del av att det gick bra för sverige, eftersom tyskarna och de andra dog. Och än idag fifflar tyskar med dessa schwedenkreuter för att bli lika sunda som de svenska soldaterna var på 1600-talet.
Hur som helst så baddade jag min panna och mina ögonlock med detta (fast alkoholfri då jag har mycket känslig hy på ögonlocken) och nu har jag inte ont där längre. Det hjälper nämligen mot allt. jag kan slå upp stora naturläkemedelsboken och titta. recept och vad det "botar" finns där. Kombinera detta med te och heta potatisar så blir man frisk på direkten. Bra det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0