Skandal

uppgift på skolan: Sätt dig ihop med en japan och fantiseria ihop en skandal med en smaskig rubrik. Jag försökte så smått prata med henne. Drog vad man skulle kalla skandal i sverige, nakenchock, bigbrotherdrama osv. Hon fattade ingenting. jag var övertygad om att big brother visades i japan också. jag förklarade och förklarade, tv, 100 dagar, personer, instängda osv. Hon fattade ingenting. Till slut kopplade hon tv och sa " vi kollar inte på tv." Vad, jag kan bara inte tro det, kollar de inte på tv i japan? Hon påstod det iaf, och då kan jag förstå att hon inte hade en aning om vad big brother va. skönt då, då slapp vi ta till det temat för våran skandal. Jag snackade, hon lyssnade. jag tror inte hon fatta hälften av va ja sa. jag pratar för fort, och antagligen lite för dåligt. jag frågade iaf vad som skulle vara en stor skandal i japan. Ja, hon funderade ett tag och sen sa hon homosexuallitet, det var inte okej, inte normalt. jag skrattade och sa att i sverige var det inte så. det slutade med att våran rubrik löd: (japansk tidning...)

Homosexuellt möte i sonyericson koncernen

Lol, det hela gick ut på att den svenska vd'n var homosexuell och skulle diskutera affärer i enrum med sonys vd. tidningarna nosade upp det hela och slog upp det som en rubrik. Sonys vd i enrum med en homosexuell svensk. Japanskan bara skrattade och skakade på huvudet, det skulle aldrig gå, det fanns inte, det blir inget av. Man fick inte vara homosexuell i japan. Vilket i sin tur skulle vara en skandal i sverige, ja så det kan vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0