Stolz und Vorurteil

Nu kommer jag nog inte glömma Vorurteil igen, ordet alltså. det betyder fördom och jag har fått slå upp det flera gånger.

jag hade städat och grejat hela eftermiddagen och kände bara att jag måste ut. jag tog mig själv och lite grejer, bland annat bioprogrammet för stadens fyra bios. när jag kom dit så började precis stolhet och fördom som var en av de filmerna jag ville se. vad ska jag säga. en otrolig upplevelse, även fast den var dubbad till tyska. så snygga människor, så snygga kläder. jag ska köpa boken och läsa den med.

sen svävade jag fram där på min cykel och var tvungen att sätta mit en halvtimme på cafe ellis innan jag åkte hem och då tog jag till och med vägen förbi Stadthalle för att se om jag inte skulle råka cykla in i dirigenten från i förrgår. men icke, det enda jag fick se var hans ansike uppförstorat i a3 på affischer för konserten som var igår, och bara igår.
ett äpple och några timmar senare kan jag konstatera att det var en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0