sunday, bloody sunday

När jag lyssnade på Sunday, bloody Sunday så kom jag på mig själv med att undra varför de sjunger små negrer i sanden. Jag vet otroligt väl att det bara låter som det, vilket jag själv inte tyckte från början, men man kan tycka det lite. Jag gick väl där och tänkte på svenska och funderade på vad de menar med låten och helt plötsligt poppade det upp; Varför sjunger de små negrer i sanden? Vad betyder det? Ja, så var det ungefär en sekund. Jag får för mig att den handlar om religionskrig. Kriget har just börjat, många dör och vad fan håller ni på med, hur länge ska detta pågå? Sunday, bloody Sunday. Ja, jag vet inte. U2, vad menar ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0