cup of coffey

Hey. Jag kan inte koka kaffe själv och jag kan tydligen inte heller hantera min dator. Varannan gång måste man pyssla om den extra och starta om och greja och göra säkerthetskontroll och leta virus och så. Stackars dator, den tycker nog inte om tyskland. Den kanske inte heller har några kompisar. Nåja, datorn och jag får hålla till godo med varandra och vara trevliga mot alla vi möter. (jag är alltid trevlig och ler mot folk när jag är ute och går. När man lyckas och de ler tillbaka kan man iaf känna sig lite social.)

Vad är det för dag idag by LW och ja det är torsdag. Jag ska snart gå och hämta Johanna i skolan och det är ganska kul för då är det mycket folk och så och sen ska vi äta upp resterna av potatisgratängen från igår (som jag gjorde) tillsammans med stekt ägg. Det passade nämligen bra tyckte mamman. Hittills denna dag har jag hunnit ha sovmorgon (åtta är la sovmorgon?) och ta en 1,5 h lång promenad. Duschat, ätit frukost och nu en liten kaffepaus från att hänga tvätt. Solen skiner ute, det är perfekt väder för jeans och kavaj. Jag drar till med en sjal och basker för att få in lite höstkänsla på det hela.

Höst här är inte som höst hemma. Igen. Förhoppningsvis inte regn. Förhoppningsvis inte ett deprissionsland. Och helt tydligt inga läxor och prov på vare sig gymnasium eller högskola. En espresso på star coffee och en sån där tysk brownie med körsbär i (nej jag brukar inte äta dom, utan med choklad istället.) Långa, långa promenader uppför branta backar och med hisnade utsikt. Kaffe och äpplen, hej då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0