forsmark

Fredag eftermiddag när jag cyklade hem från stan mötte jag en gammal ”skolkamrat” från forsmark. Hon gick i trean när jag gick i tvåan och så vidare. Kanske inte den mest otippade, men ändå. Jonna och hennes ganska nya pojkvän, vad jag förstod, kom gåendes där som ett promenerande par och jag mötte dem på cykel, mitt på bron. Bara där över helgen för att roa sig med Heidelberger herbst. (själv är jag barnvakt denna lördagkväll.) Kändes både skönt och förvirrande att träffa en bekant här i heidelberg. Men det var bara roligt. Hoppas på att dem hade en trevlig helg och att Internationell ekonomi med tysk inriktning blir kul för dem. (not: Jonnas pappa bor i Heidelberg och det var på grund av detta som skolresa gick hit, eftersom han då kunde hjälpa oss med program och så. Eftersom jag varit i Heidelberg med skolan kände jag igen namnet när jag läste ”familj med tre barn i heidelberg söker au pair”. Och här är jag.)


Forsmark i övrigt känns långt bort. På mode att lämna sverige? ja i mina kretsar känns det så. Och de jag träffar här är också mestadels sådana som lämnar sverige. eller som aldrig varit i sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0