Jawohl

Så där ja. Denna vecka jobbar jag förmiddag så på eftermiddagen kan jag hänga runt lite. Just nu sitter jag på star coffee (as usual) och väntar på att Anne (mamman i familjen) ska komma hit och göra mig sällskap till första lektionen i min tyskakurs. Jag ska tydligen för göra ett test för att hamna i rätt grupp. Ska hur som helst bli jättekul att få börja läsa tyska igen. Redan nu går det mycket bättre än vad jag trodde och jag klarar med med tyskan rätt bra, men med en kurs blir det ju super!

Familjern är helt svältfödd på teknik och de älskar min dator, min mp3 och min digitalkamera. Allt är jättehäftigt och jag känner mig faktiskt behövd. (det gör jag när jag stryker kläder, lagar mat och skurar trappor också.)
Jawohl toll, nu ska jag kopiera mailen jag fått så kan jag svara på dom hemma ikväll, i lugn och ro, och sen skicka de imorgon. Denna smarta idé har jag kommit på helt själv. Super. Grosse grüsse till alla där hemma.
Borde hitta en toalett... Fort!

Här i tyskland händer allt på tyska. Gårdagen var förresten trevlig men det regnade så det blev ingen grillning. Jag var dock ute och åt tillsammans med Lina (jag lyckades komma försent eller ringa försent tre gånger) Lina var 26 år och hade varit i alla världsdelar och läste biologi och ska snart göra sitt exjobb i Mosambique. Häftigt. Hennes kompisar här i heidelberg var också 26 år och jag kände mig väldigt liten. Men de var hur som helst snälla mot mig och det är familjen också.

nu skypar jag och malin. High teach friends var det ja!

Puss&kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0