Last night in SWE

jag har numera ankommit till frankfurt hahn. Pü övervaningen fanns ett litet internetcafe med neonbelysning och en sjyst tjej som nyss bjudit mig pa cola. y pa tagentbordet sitter helt fel, nere i vänstra hörnet. där y borde sitta sitter iställer ü. crazy.

har inte sovit en blund denna natt, förutom pa flygbussen till skavsta. den avgick tio i fyra. tills dess hängde jag runt med micke, sofie, raffa och deras polare johan. kvällen började pa märsta tagstation och fortsatte med övningskörning för raffa hem till honom. rulla vinterdäck och kolla pa ett avsnitt scrubs. Jag kunde dock inte lata bli att kolla pa the queeks and the beutys. naväl. SEN fick jag köra bilen till burger king. oturligt nog sa var det mörkt ute sa jag fattade inte att jag körde in i en gigantiskt rondell. rakt in, och sen fick jag inte köra mer... LOL. Egentligen skulle jag väl ha varit hemma hos micke tills bussen gick men vi hamnade pa KTH's studentpub för IT avdelningen. Om nagon fragar sa läser jag IT pa KTH för tredje aret. SURE maja!

Vi hade raffas bil och micke körde in den till stockholm city, och det tog sin tid kan jag lova. Inte helt lätt att hitta rätt där, men det kändes kul att det var vi som var ute och körde. Den nya planen var att väskorna skulle ligga i bilen och vi skulle hänga runt, my last night in SWE. vi hamnade pa manga ställen där vi inte fick komma in men slutade pa Chaplins (?) där nagra brudar sjöng karaoke och lodade. Klockan närmade sig och vi drog oss ner till bilen. pa vägen tappade vi bort sofie och johan sa de enda som kom fram till bilen var jag, micke och raffa. Raffa somnade pa en gang med min största vaska över sig. Vi lodade lite i bilen och sen gick vi mot flygbussen. Där var det helt plötsligt massor av folk och jag kom pa bussen helt välbehallen. Sen kom den svara biten eftersom jag inte är sa rutinerar pa att checka in pa en flygplats helt själv. 420 kronor för övervikten pa bagaget men fick skicka med extra andä. Hon var skyst. Dom ändrade gate massor och vi verkade aldrig komma iväg men här är jag nu. halv tolv gar bussen till heidelberg och jag har anne anrufen och hon kommer och hämtar mig.

Tyskland är disigt, dimmigt och fullt med avgaser. Detta internetcafe´ är fullt med spelautomater och ligger granne med eoritsche shop. Detta är alltsa början pa mitt ar.

Värst igar var att aka hemifran men ocksa att säga hej da till min bror som jag traffade i uppsala. En stor hälsning till alla dar hemma.

För övrigt har telefonautomaten ätit upp 3 euro för mig för jag förstod inte hur man fick tillbaka pengarna??


Maja is on her way.


(kan tillägga att det tog mycket lang tid innan jag förstod vad det är för fel pa tyskar och deras webläsare. men nu har jag ändrat, och nu kan jag uppdatera.)

Och som sagt, en stor tanke till er där hemma (och i vancouver) Jag är gratfärdig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0