news

News! Vi har äntligen gjort en plan för min tyska kurs. Mamman kom fram till, efter många om och men, att jag ändå ska gå en intensivkurs en månad. Så varje förmiddag i en hel månad ska jag intensivstudera tyska. Lol. Vidare kom vi fram till att jag efter det nog ska gå en målningskurs och eventuellt Yoga också. Detta är verkligen tillfredställande för mig och rätt skönt att jag ska få ordentlig tyska-undervisning på en gång… Är trött på förvånande, oförstående miner för att jag säger fel ord på fel ställe och med fel böjning och fel artikel och fel svar på fel fråga… (och jag, min dummer) satt och önskade mig studier och läxor och here it comes. Nu blir det ordning och hektiska dagar igen med varje förmiddag i en tysk skolsal (?) Here it comes hatade glosor och grammatik. Öhm, detta ska bli så bra så bra. Vem vill inte älska tyska artiklar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0