Och sen då?

Vad ska jag berätta? Maten är god, barnen är snälla, jag dricker te minst tre gånger om dagen och det finns fullt med färska grönsaker och frukter. Det finns stora varuhus med ekologiska matvaror (som kan vara svindyra) och bagaren ligger runt hörnet. Gatan huset ligger på, övergår från att vara en allé till att vara en gårdsgata där bilarna måste åka sakta. Jag känner inga människor (?) och pappans faster har ett valnötsträd.

Eller ska jag berätta att det inte finns någon soffa och inte någon tv och att barnen inte förstår vad jag säger. Detta är inte Sverige. Här har inte varje familj en dator, denna har inte ens tv. Däremot har de ett hus som ligger i området med hus i 700 000 € klassen. Minst, om det är ett stort hus. Det finns kollegor till föräldrarna som har instrument för 500 000 €. Samtidigt så går de flesta med ganska gamla kläder och slitna bilar. Nåja, jag har bara varit här en dryg vecka, jag ska nog komma underfund med detta med tiden.. Detta är inte Sverige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0