reflektion

nügot jag kom att tänka pü och som jag funderade pü ett tag.. Som man kan säga. landet som har förlorat tvü världskrig. Vad jag har förstütt sü var heidelberg en stad av betydelse under andra VK. Det nämns här och där men jag är ingen expert. Där jag bor heter stadsdelen Handschueheim. det är den äldsta stadsdelen i heidelburg. det märks om inte annat pü husen. Här har med största sannolikhet münga höga ss-män och dylikt bott. kanske i huset där jag bor ocksü. tyskland har sannerligen en obehaglig historia.
Dock har de vackra byggnader. I handshueheime är det en blandning av gamla hus och nya, moderna byggnader.

En trädsgürdsmur, hur hög är den? kanske en meter, ibland. De jag gütt förbi idag har ibland varit tio. Det är imponerande.

Huset där jag bor är stort, men nedersta vüningen renoveras just nu. förr bodde en gammal tant där. inte nu. Jag kommer fü ett rum pü tredje vüningen (eller jag har redan) det ligger direkt under taket och har takfönster. stür jag i sängen kan jag se ut över den närmste delen av handshueheime. schön. Det växer otrolit mycket här. Vindruvor och rosor. Förskönar.

Dosch! Heidelberg är ingen industristad utan en av de fü städer som ej blev bombade. därför domineras staden av vackra, stora gamla byggnader, bla münga kyrkor.

Kommentarer
Postat av: Malin

Har du läst ut boken kanske? Ditt skrivsätt känns lite Bodil inspirerat :)
Skönt att höra att det känns bättre.
Vi hörs och många kramar,
M

2005-09-11 @ 22:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0