spännande VS drygt

Come on och ge mig något spännande.

Okej, just nu hände inget alls så..  Jag får fortsätta att vara au pair på okänd mark i ett Heidelberg där det börjar blir höst. Det är spännande.

Dryga saker med tyskland:
1. När man ber om vatten får man nått snordyrt och inte bara ett glas med vatten från kranen.
2. Alla har varsin kniv vid frukost/kvällsmat istället för en till varje grej. (det är egentligen ganska praktiskt har jag kommit fram till.)
3. Det är bilar överallt.
4. Det är ganska dyrt. (okej, precis som i sverige, men jag tyckte att nått kunde vara billigare.)
5. Jag får ont i huvudet av tyska barn som skriker och vuxna som pladdrar tyska hela tiden. (okej, nu skyller jag på det ett tag.)


Puss&hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0