tyskaprov

Övrigt, gjort ett prov i dag. På tyska. Allt för att se vilken grupp jag ska passas in i för nu ska jag börja läsa tyska. Intensivkurs en månad och grammatik tills jag spyr antar jag.

This is your song. Hey, i eftermiddag ska jag gå och kolla in tygutbudet på Kaufhaus Haubtstrasse, nyöppningen av en av HM-butikerna här och sen tänkte jag svänga förbi My way, dvs second handaffären med den äldre, blonderade, vampiga damen som var väldigt trevlig senast. Letar lite olika kula grejer, och där fanns så många fina skor, så många fina skor. Ikväll ska jag och mamman i familjen (Anne) och hennes kompis Anja gå på konsert på kulturfenster. So, yes indeed, I will be overculture.  (Escobar – Angels – Did it ever cross your mind to take a walk with friends no longer alive)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0