det våras för míg

Det är vår när conversen är på utan strumpor. Riktigt vår när man ser såren på fötterna, hey, bara att vänja sig, nu är det varmt. Vårigt att komma hem halv tre i natt med jeans upprullade till knäna och munkjacka. Vår att ligga nere vid floden och prata tyska. Äta glass och ta promenader.
Vår att dansa på karlstor hela natten. (ungefär nångång i mitten stukade jag min fot. Jag föll ihop med eftersom jag var stålmannen igår så fortsatte allt som om inget hade hänt. Idag kan jag däremot knappt gå. Jag kunde inte sova så bra heller. Men kul var det.)
Vår att alla uteserveringar är ute. Vår att det är varmt dygnet runt.

Det är ju skönt. Varför är det inte vår året om. Det är min favoritårstid. Alla löften och förhoppningar det för med sig, alla knoppar som brister, alla som faller in i kärlek och förtvivlan.

Dagens fundering;
Lund eller Uppsala? Hur viktigt är freds och konfliktslösning för mig?

(uppsala verkar bättre på många sätt men jag är som sagt en sucker för våren. Och uppsala är inte bra på vår. Får en sådan sak avgöra?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0