En solig och fin dags start

skulle behövas en målande bild för misären här.
toaletten är förstoppad, den enda toaletten på hela våningen.
Jag kokar kaffe i en vattenkokare och brygger det i filter över en mugg.
Hittar plattan till vattenkokaren under en hög med kläder.
Klär jag på mig snart så kan jag dra ifrån den gula gardinen och få se solen. Om den är kvar.

Och tvättar jag inte snart har jag inga mer rena underkläder. Hur kan det vara en sådan ekvation, jar har enbart använd två byxor med snart alla mina underkläder. Är det jag som använder byxor länge eller är det jag som har tappat bort alla mina underkläder?

Kanske i flytten på bussen?
Kanske under badkaret jag aldrig badat i?
Kanske i mitt nya minimalistiska rum?


Nä, det är en världslig sak. Jag har nykokt kaffe och en liter ultahögpastiriserad mjölk. Havregryn med. Här kommer jag, fiberhavregrynsfrukost.
Jag hittade en fina portfölj i brunt läder på "varsågodochta" hyllan i köket. Den har till och med kod för att öppnas. Koden var inte med, och låt se, hur många möjliga kombinationer finns det med tre variabler. Jag får nog tråkigt någon dag, ska börja pyssla med det då.

God morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0