God morgon

The cardigans - Starter



jag vet ju att det är vinter.
Hemma ja.
Trots allt detta vetande så skiner solen här och jag har varit ute och joggat i surfarshortsen från san diego och luvtröja. Så snyggt som det låter är det tyvärr inte för allt är vitt, likaså mina ben. Skorna är mina terrängskor från nian. Dom är små och tjocka men hela. Nya joggingskor är inte min högsta prioritering.

Trots allt detta vetande svettades jag i mina shorts. Det är helt enkelt inte vinter här, det är gröna gräsmattor, utslaga tulpaner, påskliljor, vitsippor, scilla, krokusar och hyacinter. Träden börjar slå ut och så fort solen skiner från blå himmel så ligger folk på filtar nere vid Neckar.
Det är därför jag stannar.
Två månader till i Heidelberg för att möta våren, nått sånt sa jag till killen från Berlin när han frågade vad jag gjorde här.
"Ja, det var ju inte en dålig sysselsättning."

Nej, det kan nog bli bra också. Men jag behöver en cykel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0