Inflyttningsfest på handschuesheimer landstrasse 45a

Kyrkokören, små fina, försiktiga och darrande ord till Johanna, Valle och Mirijam om att jag slutat som au pair. johanna som går på samma skolasom leonie. valles syrra som är jakobs bästa kompis. Till dom sa jag som det var, att jag stannar kvar, att jag bor i ett WG. Vet inte alls om det var smart, det kan mycket väl sluta i pinsamma situationer som jag är långt borta ifrån. Om dom konfronterar familjen. Det var faktiskt riktigt tufft att tala om det.

Cuba Libre, men inte en enda för mycket. Vi hade tjejmiddag med potatis&purjosoppa, kokosmjölkswok med kyckling sam cheesecake. Vi var fem personer. Vi år upp en hel cheesecake. Jag, sofie och matilda. Marli och Katja. Marli kommer från syd afrika. hur coolt är inte det? Hennes pappa är bög och hans pojkvän kom från österrike så där är anledningen till att hon är här. Katja är ryska. Det var trevligt. Vi gick på den där knäppa inflyttningsfesten som två fransmän ur våra tyskakurser bjudit in oss på. Det visade sig vara 100 meter att gå. Och det var en fin våning, det var mycket folk. Tippas på att medelåldern var 26.

det här är jag;
"Jag ser att du har jeans från h&m?"
"oj, jaha, det visste jag knappt"



gå och dö tysken. (nej då.=)han hade mörka, hyffsat stuprörsaktiga jeans från h&m - utan att veta det. skit samma i att han hade värsta heta utbildningen och frågade efter mig. han var tråkig.

sebastian, min franska civilingejörpolare frågade mig:

"vad gör du på tisdag?"
"På tisdag gör jag inget"
"bra, då är du upptagen nu"



kul liv sebaaaaastiaaaan. Han är för kort för mig. Iofs lite kul att han och hans polare ska komma på shout out loads imorgon. det ska bli kuul. alltså jag skiter i om inte dom kommer. jag ska ragga på den heta dj'n och glömma mina sorger. jag glömmer alltid mina sorger när jag ser honom. det är det som är det braiga med honom, en het dj-kille som bara spelar indierock. jag drömmer om att ge honom en blandcd men bara bra låtar. Ralf heter han. Han är säkert 26. Kul kul. Han gillar ju mig med.

nä men skitsamma. det blir kul. Natten är min.


Kommentarer
Postat av: karin

shout out louds!!!!!

2006-04-08 @ 19:39:22
URL: http://autotroll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0