Kväll

Wir sind Helden - Ist das so



skönt med tysk pop, genré; hamburger schule. Jag blir inte klok på det där, men dom kallar stilen för "hamburger schule".

Wir sind Helden. Vi är hjältar.
Ist das so? Är det så?


Äter svenska karamellkungens godis och får ingen ordning.

[Ist das so, oder ist es vielleicht viel leichter?`]


En svart lakritsfisk, kan man köpa på ikea också men är inte lika roligt, inte lika goda. Svenskt lösgodis finns inte i tyskland. Djupsinnig fundering. Havregryn står det på mitt skrivbord. En väckarklocka som stannat bredvid en broschyr "mehr sicherheit im Neuenheimer Feld", kaffefilter och två tomma petflaskor. En tom liter mjölk och tre tuggummin med smaken "grapefruit-mint". Ett usb-minne på 128 mb och ett par solglasögon. En liten karta över heidelberg och ett foto på mig själv som indian mellan en viking och en kostymbabe. Trasig skrivbordslampa, beskrivning över mitt sommarjobb, en kaffekokare och ett brev.
Ett brev till mig, namn, adrss, frimärke, innehåll.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0