mat

Mina favoritresturanger här;
Alfredo - italiensk på tvärgatan mellan untere strasse och hauptstrasse. Köker i resturangen, resturangen i köket. Kocken lagar, maten är god, priserna värda och miljön underbar.

High taste - vedisk kokkonst som härstammar 5000 år tillbaka i tiden. Ät vegetarisk mat och drick mineralvatten och yogate till. Verkligen jättegott, otroligt prisvärt och avskalad miljö med kuddhörn. Ligger på slutet av Plöck, möjligtvis Seminarstrasse, uppe vid Bergbahn.

Vediskt och italienskt. Tysk mat är inte överdrivet god, alltså, den är tråkigt och inte särskilt glamorös. Flammkuchen är gott, tyskt öl likaså. Ekologiskt tyskt vin är gott det med men jag är inget fan av scnitzel och dylikt.
Tyska konditorier är däremot inte alls fel, lätt sötade bakverk och mycket kaffe. Käsekuche är väl ingen hit men likväl deras variant av ostkaka respektive cheesecake. Båda de sistnämnda är att föredra. Mycket gräddiga tårtor, munkar och fruktkakor och wienerbröd. Vanligt bröd är gott, detta är fullkornets land, sverige är inget jämfört med detta. Varannant bageri är ett fullkornsbageri, där är till och med chokladcroissanterna i fullkorn. Brezeln är det typiskt tyska öl- snackset. Kringlor i vetedeg med grovt salt. Ypperligt. Annars köper man husets börd och får två kilo surdegslimpa. Fullkorn är gott. Fullkorn är bra. Vitt mjöl och socker är onyttigt. Den feta usa-inspirerade maten är blott en vag skugga i mitt medvetande.
Guten Appetit. 

Kommentarer
Postat av: sara

jag vill också kuna säga nån favorit resturnag. och leva livet som du gör. men snart snart snart (kommer jag jobba på nått dumt jobb, med dumma männsikor och vilja gå i skolan igen och längta bort precis som nu och kanske kasnke kommer jag göra nått kul) men favorit resturnager ska jag skaffa mig iaf. det är ett som är säkert. då är man vuxen och har tycke och smak och tid och kasnke lite pengar

2006-04-04 @ 19:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0