me going mormor

har kommit fram till att jag ska bli en mormor mina sista veckor här. Jag har ju redan mina blommor som jag pysslar med, det går fint. Sällskap för sällskapsjuk. Sex veckors mormors-semester.
Brodergarn har jag också. Kanske borde rita upp något som jag vill ha och sätta igång, tråkiga tröjor och dylikt här hädanefter i fara.

Mitt senaste kap är att baka bröd och laga riktig mat. Och kakor. Jag är skitbra på att baka kakor men nu ska jag göra det på riktigt. Jag satt nyss och läste igenom informationsbiten om hur man bakar bröd och det var jätteintressant. Rekomenderas helt klart som frukostläsning. Nu måste jag köpa mjöl. Supermarket här i Feld hade så klart bara weizenmehl så tills ikväll blir det pizzabröd. Det är gott, och enkelt. Måste gå dit och handla purjolök och grädde till soppan också. Och bakpulver. Blir svårt val detta, för solen skiner och himlen är klarblå och jag ska lära mig att baka bröd. Det handlar om kärlek. Jag har massa kärlek till mina blommor och bröd. Och mina nytvättade kläder. Som jag måste hämta och hänga upp. Jag känner mig som linda bugge 2. fast det gör inget.

Så, nu ska jag bjuda mina kompisar på massa fina middagar och picknickar. Gud vad dom borde vara glada!

Kommentarer
Postat av: Sophia

Ja! Baka är ju rena avkopplingen ibland vettja! Jag älskar att baka när jag har tid. Man känner sig så huslig, duktig och så får man ju nåt gott (oftast) att knapra på! Dock vill jag varna för att äta frö mkt smet...det händer så lätt! Ses snart?! Puss och gull!

2006-04-07 @ 19:59:20
URL: http://jaghetersophia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0