Process

Inte är det lätt.

Jag trampar runt. Jag har en krönika som är halvfärdig. Först var jag inte arg. Sen blev jag osäker. Sen fanns det ingen som visste bättre än jag. Sen insåg jag att allt hänger i en smal tråd. Sen undrade jag varför någon skulle vilja läsa om vad jag skrev. Sen sitter jag här, och allt är halv färdigt.

Jag tror att jag borde gå ut. Jag har tittat på tv-klipp med wetterstrand, björkman och schyman. Dom har i tur och ordning pratat om miljöpartiets sammarbete med socialdemokraterna, alliansens hållbarhet och hur läget är med folkpartiet och huruvida björkman skulle bli skolminister i en borgelig regering. Schyman då. Hon pratade kvinnosituation. drygt 10 % ville ha ett feminsitiskt alternativ bland regeringspartierna. 0,5% vill ha Fi. Men det var inga problem, det var medias fel och vinkling.

Media vinklar mycket dom. Vem kan man lita på ? Vem i hela världen kan man lita på? Media? Där sitter femhundra kvällspresskrönikörer och skriver om sina personliga åsikter. Bloggsyndrom? BigBrothersyndrom? Varenda en av dom är numera b-kändis. Alla utom Linda Skugge för hon vägrar.


Jag antar att det är en process. Skrivandes process?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0