Puss

Varför slösa bort sin energi samtidigt som det gör en korkad?

Det är helt enkelt under min nivå, vart jag nu har den nånstanns. Jag vill varken vara högmodig eller nedvärderande mot mig själv.
Men jag hade vilat klart. Dammsugning, hämta barn och laga simpel mat var bra när hjärnan gick på högvarv med studentstress, framtidsvirr och ångest över gamla ex men nånstanns slog hela mig själv sig till ro. Jag krossade linjen och kom förbi.

"Behöver ni mig verkligen för att passa era barn?" (min fråga.)
"Ja det gör jag ju så klart men bara tio timmar i veckan, resterande 20 timmar kan du dammsuga, stryka, kratta löv, laga mat och vara my pain in the as." (sammanfattning av min "gästmammas" svar."

Så tack och hej. Sex veckors semester och kreativt arbete.

Kommentarer
Postat av: Helena

The town where I was born... Stockholm! Tatatadaaaaaaa!

Har Du bestämt Dig än?

2006-04-06 @ 12:45:30
URL: http://helenamoren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0