Våra hjärtan bultar rött

Jag trodde att jag skulle vara yngst i helgen. Sverigehelgen, men icke. Han var 17, han som var yngst.
(söker bra upplägg, jag vill sticka hårt.)

Roligast i helgen var kanske att få se min chefredaktörs kontor, ssu's huvudkontor. Det var så himla fint, elfte våningen. Jag fick de tre senaste årens nummer av tvärdrag med mig hem. Jag läste och läste, grillschips och en öl på skavstas flygplats och jag läste om den politiska utvecklingen, feminismens framsteg och det vägval som var i början av nittiotalet. Lång natt, hårda stolar.

 Vet inte. Viktigast var frågorna jag fick ställa. Hur är det egentligen med det här med Anna? Och han som sa så där, stämmer det?
För min egen del behövde jag veta så att jag fick känna att jag kunde stå för det.

Det är inte så lätt att sitta i tyskland och bara ha svensk kvällspress alternativt de större dagstidningarna att stödja sig på. Med ljus och lykta har jag sökt efter uttalandet från ssu själva, men icke.

Hur som helst, jag hade aldrig varit på Bommersvik förut. Men fint var det. Konferens, möte, brainstorming.
Jag vet inte vad jag gett mig in på, men som det känns nu så känns det helrätt. Rätt med något under fötterna, rätt att se vad som fanns under ytan och rätt med svar på frågorna.

Så, jag är med i redaktionen ssu's idépolitiska tidning. Det är rätt. Och dessutom köpte jag en djävligt snygg t-shirt i sverige. Det står Rock Out på den.

ROCK OUT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0