What price can take me therè?

jag bor i världens minsta stad. jämfört med de andra.
men det är ändå hit som belle&sebastion, artcic monkeys, johnossi, shout out loads usw kommer. Okej, nästan, jag räknar in grannstaden. Så himla små är dom.

Men när jag kommer tillbaka till Sverige och Norberg kommer jag få komplex på riktigt. Norberg är som en stadsdel i heidelberg, bara med lite mer skog. Hemska tanke, norberg är inte större än sandhausen, bara det att sanhausen har tågtrafik. Sandhausen ligger en halvtimme bort och är världens öde. Men det är ändå bara tio minuter bort från ikea. Norberg är ingen stadsdel, det är allting. Om man åker buss kan man komma till en tågstadion, i en annan stad. Och aldrig, aldrig att det skulle komma band och spela i norberg, inte sådana band.
Kommer att bli tungt att flytta hem. Kommer att blir konstigt. Ja. Men hemma är alltid hemma. Och hemma får man bada i sjöarna och jag har faktiskt en egen cykel. Här har bara min granne två. Om jag är riktigt, riktigt snäll så kanske han lånar ut den ena till mig.
Nu ska jag gå. Dag på stan eller på landet eller på berget, jag vet inte riktigt. Frukosten var trevlig, bara det att det inte fanns någon tatjana. Jag som hade köpt choklad och en kille hade bakat en chokladkaka. Där satt vi och hade frukost och diskuterade hur man skulle släcka kokade olja. I'm home. Det är bara naturvetare i denna korridor. Fast det är förbjudet att ladda ner filmer. I'm not home.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0