lördagen den femte augusti 1874

jag känner mig verkligen okreativ. kanske borde jag berätta mer ingående om den otroligt kreativa kväll jag och linda hade i uppsala. vi sa senast idag att vi borde göra om det.
1. det diskuterades politik hela tiden, så grymt kul. alla var vänster eller sossar också, frågetecken på personalen på max dock. mycket tveksam där, så alla moddar osv kan ju fortsätta handla på max.
2. vi klättrade i ett plommonträd med en 35:årig it-tekniker. han var mycket trevlig, men alla plommonen var uppätna.
3. vi demonstrerade genom uppsala med en kvist och vårat glada utrop löd: "Ner med Bush, mera skog!" det slutade med att en kille ville ha skogen och fick den. tveksamt om han var vänster.
4. vi stämde möte på max med alla möjliga personer men träffade bara skitsura bitches. vi ville bara ha ekologisk mellanmjölk men höll på att bli utslöngda. dock, tack vare en fascinerande tant så fick vi glass och milkshake, sprite zero och en gratis hamburgare. hon försökte också ge oss sina begagnade pommes frites men misslyckades brutalt. tilläggas kan är att denna brudtant läser demokratist utveckling på upplands universitet och faktiskt ska jobba på fn i framtiden. Observera att detta kan ha varit efter hon tagit en powerwalk på månen. hon kommer hur som helst se till att alla fattiga barn i världen får lika många begagnade pommes frites. hon var så GULLIG.
5. vi träffade howlin-pelles gamla polare tillika stil-ikon och hängde lite med honom. sen var det typ sjukhusingenjören eller hans polare som lånade ut en tändare till howlinpelles kompis. sjukhusingenjören skulle kolla om jag var smart och frågade mig "hur många nior går det mellan 1-100?" klura på den du, och klura på om jag var smart medans jag går vidare och talar om att vi helt otippat träffar på två gamla forsmarkare utanför burger king och det är allmänt roligt.
6. det hela slutade med att vi aldrig kom fram till krogen utan promenerar hemåt framåt fyratiden, otroligt uppsluppna och glada. vi pallar äpplen i nån universitetsträdgård och dagen efter frågar linda vad det var för bok hon sovit på. (det var bara en hård kudde.)

ps. sjukhusingenjörens kompisar broderade typ hästkuddar. ds.
ps2. jag vill bara hälsa tack som fan till tjejen som hjälpte oss beställa på max.ds2.
ps3. MAX! börja servera ekologisk mjölk. det finns faktiskt kunder som vill ha det. ds3.
ps4. det var en kul kväll.ds4.
ps5. om det är nån som vill hänga med nästa gång så är det bara att säga till. ds5.

Kommentarer
Postat av: S

Ja herregud...

2006-08-10 @ 15:50:15
URL: http://jaghetersophia.blogspot.com
Postat av: maja

>> ja vi hade kul iaf!

2006-08-10 @ 21:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0