och ibland ska allting bara hitta sin mening och få falla på plats

tack och hej.

är trött.
sov inte bra i min nya lägenhet. kan ha berott på att jag drömde att jag drunknade. just nu är det mest suddiga bilder men det var obehagligt att drunkna samtidigt som jag ringde 112 på telefonen och talade om att jag var på nån okänd gata. Och till bords med flertalet personer, och helt plötsligt någon annanstanns. Allt var obehagligt och mina drömmar saknar logik.

funder just för sekundenb vad en dröm för mig skulle vara. skulle vilja ha lite ordning och reda, en fast punkt i vardagen och kanske något meningsfullt att göra. mest vill jag nog bara göra en "sak i taget, var sak har sin tid" - saker. Plugga kanske blir bra då. Lite drygt just denna kommande vecka att jobba, ha solskola, flytta samt läsa på inför några artiklar jag ska skriva. och gå på konserter samt packa.
ska bli fint att flytta ordentligt, allra mest fint att packa upp. köpa skrivbord, installera min älskade dator, min riktiga och inte bara laptopen. min riktiga har sån fin bakgrund med nån svartvit snubbe som åker skidor i alperna. jag längtar tills allt blir färdigt och jag kan slå mig ner för en sekund och känna att "det här är starten, nu ska jag ge mig fan på att jag ska klara det här." och ha nån lista med bra grejer att göra jämt. slutsats: det är svårt att möblera.

Min nya lägenhet ska tapetseras om. Det var mer än tio fläckar, men jämfört med forsmarksrummet var det ju bra standard. vad ska jag ha för färg på tapeterna? Lila? Gröna? Vita?

I Suppose It Will End Up Like A White Shade Of Pale. eller något dylikt. vitt är alltid bra.

Kommentarer
Postat av: Sophia

Inte vitt. Nej, nej, nej. Isåfall äh...jag vet inte. Hellre orange till och med...

2006-08-04 @ 00:27:56
URL: http://jaghetersophia.blogspot.com
Postat av: maja

sophia >> jag gillar vitt

2006-08-04 @ 23:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0