sikta mit stjärnorna, kanske din dröm helt plötsligt blir sann, så ta din chans och sikta mot stjärnorna

kom att tänka på sen sak, för skulle jag bli läkare skulle det inte vara min lågstadielärare som fick ligga där utan min syo från högstadiet. Nu låter det här väldigt ondsint och så vidare men jag sa till henne att jag ville bli läkare, kanske eventuellt, skulle vara kul, tänker jag typ satsa på.

"Åh men det tycker jag inte, det är som att satsa mot stjärnorna. ja jag skulle säga att det finns tre yrken som är så, vad heter dom nu igen, jurist, journalist och sen läkare."
"JAHA?
"
(okej då går jag hem och blir sjuksyrra istället, för jag kommer ju bara från landet. kan ju inte bli stjärnadvokat för det är för långt till himlen härifrån.)

När jag nu har kommit in på pol mag (som brukar ge behörighet till vidare journalistutbildning) och läkare, kan jag då ringa till henne och fråga om det är så här det känns när man nått stjärnorna? inte alls för att vara spydig, utan helt enkelt för hon var världens sämsta syo och klart man kan om man vill.
däremot känns det inte som att det här är stjärnorna. men jag bryr mig inte så mycket om det förutom när jag tänker på hennes pushning av 14åringar från landet.

Live your dream.

Kommentarer
Postat av: Linda

Bra skrivet! Det finns många lärare som har tryckt ner alldeles för många elever i sina dagar =) Man önskar att man kunde sätta dem på plats ibland =) Lycka till med att leva ut din dröm!

2006-08-10 @ 15:33:25
URL: http://lindamariaengla.blogg.se
Postat av: maja

linda >> tack detsamma!

2006-08-10 @ 21:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0