Elegi

det handlar om kärlek också, beloved friends. det är därför jag inte vill vara i köttätarhörnan, där finns inget att hämta. kanske på bibblan, låna en lover, vad tror ni? inte lammkött, desperados eller stenklippor.
tror jag fastnat i det förflutna, kan inte slita mig bort. tynger ner mig med grejer som ja. jag kan alltid reda ut. aldrig, nej du, nu måste  vi gå vidare. vi, jag och alla mina grejer.

vi, jag, nej, tyst, sluta.
ska bara släppa taget och falla,
undrar hela tiden vart vi hamnar härnäst?
Natten faller blå-kalla skuggor överallt.
det är tyst som natten
inga stormar rör mig ens.
testar min moral varje dag, får högsta betyg
slår mig själv med häpnad, se så smidigt man kan manövrera
men det orkar jag inte mera.
ska släppa taget och falla
men du kan väl ringa mig när du kommer ikapp.
kommer hem. kommer fram. kommer tillrätta.
dit ska jag komma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0