musiktips: dashboard confession

En bil körde mot rött när jag gick över övergångsstället.
Det är storm ute, som många nog har missat. Det är trots allt natt också.
Jag gick hem igenom kvällen, för tidiga fyrverkerier var det enda som lyste upp natten.
Jag ringde sophia, åkte hem till henne, vi åt mat och godis, drack vatten och pratade om allt däremellan. Jag behövde det och hur som helst så är sophia stålkvinna och kommer alltid vara. (-> så bra och klok och nere på jorden fast uppe i det blå.) Jag tänkte att jag hade en slags hemlängtan till uppsala, och som pj skrev till mig, uppsala är bra smutt, men så kom han på senare att det nog mest handlade om människorna här och jag kan inte annat än hålla med. här har jag ett liv, om än en smula kaotiskt så verkligen en tillvaro som jag tycker om och som jag har valt själv!

Jag vill inte flytta till århus. det är nog världens vackraste stad och läkare är ju bra coolt det med men jag har ett liv här. samtidigt är jag rädd att tappa greppet, som en död fisk flyta med strömmen och typ praktisera i washington eller berlin. inte för att det vore något fel med det men jag har verkligen aldrig drömt om det. är rädd att bli påprackad andras ambitioner. man kan dra en massa kassa exempel som inte passar inte på någon för att förtydliga men jag avstår.

tänkte därför lova mig själv att lugna ner mig, ta ett djupt andetag och blomma ut, släppa taget och sen så klart respektera mig själv. det ska ju bli vår här, det märks alldeles tydligt.
(+emo)

Men kanske allra mest träna, så klart. mina springskor är skönast.


(fick en tankeställare av att prata med min kusin, som ville byta gymnasieprogram. hon är lika gammal som jag var när jag bestämde mig för att byta från brinell till forsmark. jullovet i ettan. allt jag sa till henne borde jag säga till mig själv också. men kanske sa jag det bara för att det kommer från hjärtat... men när jag tänker efter.. och när det väl kommer till kritan; det är lätt att bestämma sig. det var aldrig svårt att bestämma att jag inte ville gå på brinell mer. sen att välja därefter var svårt men då visste jag att vad jag än valde skulle det bli bra. och där står jag igen; med två val och vad jag än väljer så kommer det bli bra. kan / orkar / vill inte räkna med decimaler, det funkar inte så.)

LIVE YOUR DREAM.


Kommentarer
Postat av: Sophia

Det var en ljuvlig kväll och du är underbar. Hoppas ikväll blir lika bra! Puss.

2006-12-31 @ 16:46:39
URL: http://jaghetersophia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0