plastartiklar goes black

Hej. Vaknar med känslan av praktförlust och blir aldrig efterklok. samma samma samma. var längesedan jag sov så länge som idag. var länge sedan jag stannade uppe så länge. klockan är nu återigen sent men vad att göra? Jag såg nyss sista avsnittet på Pride and Prejudice, med tomat, lök och briegratinerat bröd. det var gott. livet denna vecka har varit gott. party är kul. doktor andersson är ful.

jag är patetisk. men går för bättre. innehållsrikt. försöker utveckla något, en stabil och smart vardag, mental förberedelse är a och o. ska låta min hjärna ägna sig åt dylika processer under välförtjänt jullov. jag vill en massa saker. men det finns också många saker jag inte vill: jag vill inte vara i närheten av köttmarknadshörnet på dansgolvet framåt tretiden. jag vill inte bli utsatt för dåliga repliker runt kvart i fyra. jag vill inte offra kravet på intellektuellt utbyte. jag vill aldrig charmas av en plastartikel. tur att det är ett fritt land då. tur som fan då.

keep on dancing, dancingqueen, you're simply the best.

något säger mig att det är måndag imorgon. ska packa, återlämna några onödiga köp samt ta en fika med linda, emma och jessica. sen ska jag åka hem, jag minsann, det ska jag! nu ska det firas jul, vare sig tomten vill, med eller utan växthus. miljöanpassa världen, imorn, nej idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0